2013. április 7., vasárnap

Humusz (ahogy én csinálom)

Hozzávalók:
  • 10 dkg csicseriborsó,
  • 2 ek olivaolaj (20 g),
  • 1,5 ek szezámmag (20 g),
  • 1 fej vöröshagyma,
  • 2 gerezd fokhagyma,
  • ízlés szerint fűszerek,
  • kb. 1 kk só,
  • víz.

Elkészítés:
  1. A csicseriborsót áztassuk be éjszakára hideg vízben. Jó, ha egy-két óra után lecseréljük rajta a vizet.
  2. Rakjuk fel friss vízben főni.
  3. Minimum harminc perc kell neki, hogy megfőjön (nekem rendre megfő a fél óra alatt, pedig elvileg mindenki egy óráig főzi - a net szerint).
  4. Öntsük le a vizet róla, hagyjuk egy picit hűlni.
  5. Rakjuk aprítóba, rakjunk hozzá mindent, és kezdjük el mixelni. Ha nem akarna összeállni, egy-két ek vízzel még lazíthatjuk (ami feltétlenül kell is, sőt, jó a három evőkanálnyi!).
  6. Kenyérrel, extrudált dolgokkal és friss zöldségekkel fogyasszuk!
  7. Hűtőben max egy hétig tároljuk, ne tovább.

Én természetesen raktam bele csípős paprikát, de ezt nem kötelező - csak én, ugye, szeretem. Az egészben idestova 703 kalória van (24,3 g fehérje, 36,1 g zsír, 76,1 g szénhidrát). Szerintem négy-hat vacsorára bőven elég, mert laktató és egészséges.
 
A tönkölykenyeremmel. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...