2014. december 8., hétfő

Sütőtök krémleves 3. - lisztmentes

Hozzávalók 4 személyre:
  • 5-600 g sütőtökpüré,
  • 1 fej vöröshagyma,
  • 5-6 gerezd fokhagyma,
  • 2 közepes répa,
  • 200 g kefir,
  • só, bors, csípőspaprika, gyömbér, fahéj, szerecsendió, oregánó - ízlés szerint,
  • kb. 7,5 dl víz.


Elkészítés:
  1. A felvágott - nem kell apróra - hagymákat és a karikára vágott répákat rakjuk fel főni kb. 7,5 dl vízzel.
  2. Olyan 20-25 perc után sózzuk meg, majd rakjuk bele a sütőtökpürét és főzzük fel újra.
  3. Vegyük le a tűzről és kavarjuk el benne a kefirt, valamint a fűszereket. Nálam a sóból nem volt sok, a többiből inkább több, de mivel öntögettem őket szabad szemre, így pontosat nem tudok mondani. A lényeg a csípős és a gyömbér-fahéj-szerecsendió hármasa - mindenki tudja, melyiket hogyan érzi.
  4. Forraljuk fel újra, majd tálalhatjuk is.
  5. Sült csirkével vagy főtt tojással, pirított tökmaggal és mozzarella golyócskákkal (egy 100 g-os csomagot osztottam négyfelé) ettem. De jó hozzá a sajt és a szalonna is.
  6. Eredetileg 2 adagnak akartam, de közben még raktam hozzá vizet, aztán amikor elkezdtem enni, hamar telítődtem. Finom, az a lényeg. 


Adatok tökmaggal és mozzarellával 1 adagra: 250 kalória, 12 g fehérje, 27 g szénhidrát, 11 g zsír.
Tökmag és mozzarella nélkül 1 adag: 128 kalória, 4 g fehérje, 26 g szénhidrát, 2 g zsír.

Egyébként az eddigiek közül eddig ez ízlik a legjobban. A többiek itt, itt és itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...